Ingen älskar väl att flyga, men ibland kan jag verkligen HATA att flyga.

Tom flyger från San Francisco till Vasa idag, med två mellanlandningar. Vad är oddsen för att allt går som det ska? Noll, kan jag säga. Hans flyg från London till Helsingfors är nästan 1 timme försenat, och han har 1 h på sig i Hesa till Vasa flyget. Alltså är det kört.

Och jag vet exakt hur han känner sig när han sitter där i flyget på Heathrow som inte har rört sig nånstans när det borde ha varit uppe i luften för länge sen. Så förbannad att man skulle kunna ha ihjäl nån. Och paniken. Att sitta på nålar i 3 timmar är inte behagligt, kan jag säga.

Jag håller tummarna att han ändå hinner med flyget till Vasa, att London-flyget kan köra in några minuter och att han slipper av flyget först av alla (och att hans väska också hinner med). Det finns inget värre än när alla ens planer går i kras för att flygen inte är i tid.

Att sen ha flugit 15 h från USA gör väl knappast saken bättre heller…

