Imorgon skulle jag kunna fara till jobbet lite senare än vanligt, för att vi ska ut på drinks efter jobbet. Och det skulle ju vara toppen att få sova kanske en halv timme längre, men…

Problemet är att jag har optimerat min ”work commute”. Jag far så pass tidigt på mornarna att det ännu är uthärdligt med folkmängden. Jag slipper faktiskt in på första metron som kommer och jag behöver inte springa till tåget (förutom imorse då). Men far jag bara 15 min senare så är folkmängden outhärdlig och man får vänta flera metron innan man slipper in. Och det är fan så jobbigt ska ni veta att stå som en packad sill i 20 min. För någon luktar alltid svett eller har ätit vitlök kvällen innan eller tycker det är okej att läsa en megastor tidning och bläddra folk i ansiktet.

The question remains: sova halvtimme längre och ha nerverna shot to death i metron eller stiga upp vanlig tid och slippa det allra värsta?

