Känner mig lite risig idag. Ont i ryggen och trött som en gris (jag vet inte om dom är speciellt trötta, men det passar bra). Sov dåligt natten till måndag, och det straffar sig idag.
Jag steg upp som vanligt imorse, gick till metron bara för att konstatera att dom inte släpper ner folk i metron pga nå power supply failure. Severe delays northbound. Great. Försökta hitta alternativ resväg. Tog en buss till en annan station typ 1,5 km bort. Det tog mig typ en halv timme. Väl vid stationen såg jag att nåsta tåg skulle gå om 20 min enligt tidtabellen, men det var försenat. Skulle ha varit tvungen att byta + vänta halv timme till på nästa tåg. I det skedet konstaterade jag, ”fuck it, jag far hem igen”. Och det gjorde jag. Kunde lika bra jobba hemifrån idag.

Så uppställd är man i den här staden när nån del av public transport inte funkar. Ni kan föreställa er mängden folk på bussarna när en av Londons mest använda metrolinjer inte funkar. Inte roligt kan jag säga er.

Dessutom har min arbetsuppgift för de senaste dagarna varit mindnumbingly boring, håller på att gå sönder.
Väntar på helg…

