Jag hade skrivit ett bra och välformulerat svar på ett blogginlägg nyss, och hur jag än gjorde så gick det inte att posta! Argh!

Igår visade tydligen SVT nån debatt om LCHF. Lika bra att jag inte såg den, för jag skulle antagligen ha kastat ut tvn. För det första hatar jag debatter, för det är så många dumhuvuden som får komma till tals där och uttrycka sina idiotiska åsikter. För det andra var ämnet LCHF, som jag absolut hatar att läsa om/lyssna på. Därför att det är bara från det ena extrema till det andra. Antingen så kommer alla som äter som jag att dö i förtid för att vi är så dumma och äter på det här viset, som går emot aaaalla rekommendationer. Eller så är LCHF det absolut enda rätta sättet att äta på och alla som inte äter LCHF är imbeciller. Det finns aldrig nåt mitt emellan. Och det är där jag befinner mig. Jag tror inte att skippa kolhydrater funkar för alla, men det funkar för mig, så låt mig äta så då. Och dom som vill äta kolhydrater och istället dra ner på fettintaget, så varsågoda, om det funkar. I couldn’t care less liksom. Men förringa inte mig bara för att ni inte förstår er på lågkolhydratkost, så ska inte jag tycka att ni är idioter som inte äter på mitt sätt. Var och en blir salig på sitt eget sätt.

Det var mitt inlägg i ”debatten”. Tack och adjö.

