Sitter här på jobbet och mår lite usligt faktiskt. Det var ett misstag att dricka kaffe imorse, när jag kände att min mage inte riktigt ville ha kaffe. Men mitt huvud ville. Jag har lite problem med mitt morgonkaffedrickande faktiskt. Många gånger så gillar jag inte ens kaffe på morgonen, men likväl dricker jag det. What’s that about?? Det blev inte bättre av lunchen jag åt på jobbet faktiskt. Örk för köttgrytor. Har nog inte ätit en enda god sån i hela mitt liv faktiskt. Jag tog kanske fyra tuggor, sen bestämde sig min mage för att den nog vill ha en smörgås istället. Så då blev det det, och min mage är lite gladare. Annars äter jag inte bröd, men när jag mår lite ”rukut” som jag gör nu, så tycker jag det är helt okej att frångå sina principer lite och äta ett bröd om jag vill det. Det som jag saknar allra mest nu är en jaffa. Fy fasiken vad det skulle vara gott.

Jag har alltå helt oskämtat typ inget att göra idag på jobbet. Jag är ensam här och det är huuuur tråkigt som helst. Har med en bok som jag tänkte göra lite bakgrundsforskning i, men jag läser typ 3 rader i den och så tröttnar jag lite. Surfar lite, lyssnar på musik. Läser en halv sida, lyssnar på lite musik igen. Suck, hopplöst fall.

För 1½ år (ca.) sen när jag flyttade från Finland så var bloggandet väldigt rikssvenskt. Under tiden som jag har bott utomlands känns det som om hela Svenskfinland har exploderat i bloggare. Och dom känner ju för fan varann allihopa! Nästan lite incestuöst faktiskt… En av de största finlandssvenska bloggarna läser jag regelbundet och idag klickade jag mig igenom blogglistan på den sidan. Jaha, känner dom varann också, nämen sidu, hon har ju bott i samma by som jag, jaså, är dom systrar osv osv osv. Sen finns det några enstaka bloggar som står utanför dom här ”klickarna” också. Dit hör väl jag, t.ex. Fast frågan är ju om jag ens får räknas till de finlandssvenska bloggarna, eftersom jag ju inte bor i (Svensk-)Finland.

Jag har aldrig i mitt liv varit så här rastlös och otålig att få slippa hem och fira jul. Det kryper i mig, har gjort ända sedan sambon for hem i fredags. Jag bara väntar och väntar. Och stör mig på den radioskugga som sambon verkar leva i när han försvinner hem till Finland. ”Out of sight, out of mind…” Nåne, nu är jag väl lite orättvis. Men bevisat är att min sambo är världens mest usligaste på att hålla kontakt via mobiltelefon. Egentligen vet jag inte vad han gör med den. Förutom att läsa e-böcker på i metron. Han har aldrig på ljudet på den (och då menar jag faktiskt _aldrig_) så han märker typ aldrig när man ringer och han svarar på sms med typ ett dygns fördröjning. Man blir galen för mindre… Och i det här stycket tror jag att jag skrev ”typ” ca förtielva gånger. 🙂

Så här juligt är det utanför mitt jobbfönster nu just

P.S Efter att ha skrivit det här blogg inlägget minns jag återigen varför jag inte använder Internet Explorer.

