Julen alltså. Som jag har längtat. Har haft absolut noll julfiilis hittills, trots att jag tvångslyssnat på julmusik, druckit glögg och tänt ljus, satt upp ljusstakar och hjärtan i fönstren och pyntat med några ytterst få julpynt. Kan ju ha nåt att göra med att det regnar mer eller mindre varje dag här nu, det är mellan 4 och 10 grader varmt och grönt som det sku vara september. Jag har längtat hem till Finland i flera månader, inte för att det finns nå snö där heller..

Jag har inte varit hemma sen augusti faktiskt. Börjar nästan bli rekord på hur länge jag nånsin varit bort från Österbotten i ett sträck. Men nu ser jag faktiskt fram emot att få åka hem, träffa familjen och kompisar, äta god mat i överflöd och sen fira in det nya året med ännu mer goa kompisar.

Men ännu ska jag hinna med att ha en minijulfest med den andra österbottningen som bor här, träffa hon vars jobb jag övertog, packa, jobba lite och sen sätta mig på ett flyg hem via Oslo och Helsingfors. Hohho. Fasar redan för den resan… Min sambo sticker idag redan, han har deklamerat för länge sen att det enda han tänker göra nästa vecka är att ligga på soffan hemma och spela Playstation. 🙂 Bra så. Själv måste jag ännu jobba på torsdag och halva fredagen. SEN har jag officiellt jullov ända till 3 januari.

Jobba några timmar till nu bara, sen hem och kolla på Fright Night (skräckis med Colin Farrell), fixa mat och kanske ta ett eller två glas rödvin. Aaahhh…. 🙂

