Har en sällsynt dålig dag idag. Så jävligt väder här, stormar och ösregnar. När det regnar här regnar det alltid sidledes, vilket betyder att man blir genomvåt om benen. Jag hatar det.

Tom är på arbetsresa och det är också en orsak till varför den här dagen suger. Han har rest väldigt mycket på sistone. Jag har massiv hemlängtan idag och tycker det är hur länge som helst tills jag får komma hem till julen. Har inte varit hemma sen sommaren.

En orsak till min hemlängtan är säkert också att Toms föräldrar ju var hit i helgen och det var riktigt kul. Jag saknar Finland och faktiskt det finska folket. Jag saknar det bekanta med det finska samhället, det faktum att jag bott där i 27 år och har en connection till landet. Jag vet hur allt funkar där och det är logiskt för mig. Jag känner mig hemma där. Jag saknar finska butiker och att det finns blodapelsiner i vanliga matbutiker. Jag saknar glögg och vanlig finsk mat. Och kyla och snö. Jag saknar att köra bil och jag saknar min familj. Jag har leidon av britter och deras konstiga sätt, deras väder och deras konstiga mat. Känner mig som en outsider här.

Ja, som ni ser är det mesta riktigt skit just nu. Jag vet dock att det går över, men just nu hjälper det inte. Jag vill hem till Finland. Punkt.

