Tom har fått ny leksak från jobbet. En Samsung Galaxy Tablet. Liknande iPad alltså. Fast inte i närheten lika bra som iPaden. Skriver alltså det här inlägget på tableten nu. Knepigt när det inte finns svenskt tangentbord, tydligen nåt som måste laddas ner skilt på android. Konstigt, för mig som är van vid Apple och iPhone alltså. Många av mina korta inlägg här skriver jag ju på min iPhone, och det är så himla lätt. Därför är ofta mina foton av så låg kvalitet också, eftersom jag tar dom med telefonen. Orkar bara inte leta efter kameran, ta foto, flytta över det fotot till datorn och sen ladda upp det till bloggen. För komplicerat. Åtminstone för mig som har en attention span som en 3-åring. 🙂

Domen efter att ha skrivit mitt första inlägg på den här grunkan (vet fan inte vad jag ska kalla det ens, tablet, platta??): Jobbigt att skriva, ”tangenterna” är inte alls lika känsliga som på min iPhone (vilket jag nog tidigare märkt på Toms android-telefon också), jag råkade just trycka på fel knapp och mitt inlägg försvann på nåt konstigt sätt.

Bäst att använda en sån här är nog för att läsa tidningar i digitalt format.

