Jag har just nu pippi på bakbloggar. Älskar att kolla på foton av cupcakes, tårtor och alla möjliga bakverk. Och folk gör så fina tårtor och tar så fina foton. Så jag tänkte, hur svårt kan det vara??

Det visade sig att det var betydligt svårare än jag trodde. Jag bakade morotscupcakes med tillhörande frosting. Och muffinsen var nog helt goda, men dom var ju inte så fina som alla cupcakes jag sett på nätet! Hur gör folk?? Jag antar att det krävs lite övning.

Nåja, helt katastrofala blev dom ju inte heller. Jag sprang omkring som en galning och sökte rätt objektiv för att fånga ljuset där ute när solen höll på att gå ner. Skulle jag ha ”håksat” mig 15 min tidigare skulle det ha blivit jättefint ljus i bakgrunden. Sen har jag ju ingen muffinsform heller, så dom är ju inte sådär perfekt runda som dom borde vara. Och spritsmunstycket var ju helt fel. 🙂 Men nästa gång vet jag!

Recept finns här

