Jag har kanske nämnt att britterna inte är så hot på riktigt kaffe, alltså bryggkaffe. Ibland kan det vara svårt att faktiskt hitta ordentligt bryggmalt. Dom är tydligen betydligt mer förtjust i snabbkaffe här, vilket jag tycker är smått vidrigt. Dom här bilderna illustrerar hur stort snabbkaffe är här.

20111003-151815.jpg
Utbudet på bryggmalet.

20111003-151908.jpg
Utbudet på snabbkaffe.

Edit 04.10.2011 kl. 19.51:
En liten anekdot. Min farbor var gift med en kvinna förr som bodde i Malax. Vi hälsade på hos henne ibland, även när hon inte var gift med min farbror mera. Iaf, hon drack bara snabbkaffe. Inte vanligt kaffe alls! Jag minns när hon t.o.m. var hemma hos oss så hade mamma köpt snabbkaffe åt henne! Tänk att man minns sånt. Av nån anledning har just den detaljen fastnat i mitt minne. 🙂

