Det är inte så enkelt att gå till frissan i det här landet. För det första är det kakidyrt att klippa sig här. För det andra så finns det inte ett pris för en klippning, det kan finnas upp till fem olika priser. Beroende på vem som klipper dig. Är det typ ägaren som klipper så kostar det lätt över 60€, men är det nån som inte har så mycket erfarenhet kan du få det för runt 30€. Jag fick just en frissatid idag, med en ”graduate designer”, hmm.. Får se om hon kapar allt hår. Jag är väldigt picky med mitt hår och det finns inte en frissa i hela världen, förutom Lena på HairHouse i Gamla Vasa, som kan klippa mig som jag vill ha det. Därför är jag lite nervös nu inför dagens klippning.

Nåt annat lite paradoxalt är att allt annat skönhets-relaterat är superbilligt här. Jag menar, du kan få gel-/akrylnaglar gjorda här för typ 20€, då det i Finland kostar runt 100€. Jag skulle så gärna vilja ha såna igen, men jag hade en skräckupplevelse i Hesa, så min tvekan för att göra dom igen är stoooor. Det var en smärtsam upplevelse.

Edit: 17.58
Det blev helt bra! Döm själva.

Sorry för kvaliteten. Den är tagen med webkamera. 🙂

