Jag tycker det här landet är så konstigt ibland. Sån där små quirks som är svåra att förklara. Var på skouppköp idag. Tänkte jag skulle hitta nå fina skor till ett bröllop vi ska på i sommar. Några saker lade jag märke till:

1) Finns inga vanliga fina högklackade skor här. Alla har typ 15 cm klack och 10cm hög sula. För det är sånt som kvinnor staplar omkring i här. För gå i dom kan dom inte..

2) Butiker stänger kl 18 på en vardag här. Eeh, ok. Försökte gå in i en butik idag då kl var 17.50. Icke. Den var stängd sa vakten fastän det stod 9-18 på dörren. Jaha. Fine.

3) (som inte har med skor att göra alls) Försök hitta en sallad i en matbutik här. Alltså sån där färdigblandade, måltidssallader. Finns inte sallader som sådana här. I precis alla ”sallader” finns det antingen pasta eller ris. Jag skämtar inte. Är det inte pasta eller ris i dom så kan ni ge er fan på att dom då har klämt dit lite potatis istället! Samma med vatten. Saknar typ Bonaqua hemifrån, smaksatta med nå frukt, utan sötningsmedel. Här klämmer dom socker i alla drycker. Vad jag skulle ge för en blåbärs-bonaqua nu..

Att sånt.

