Söndag i ett soligt London. Är inte så stort fan av söndagar annars, och speciellt ”suckiga” blir dom när sambon åker iväg på arbetsresa ofta på söndagar. Hela långa söndagen ensam. Han är borta hela veckan och det är inte så skoj. Speciellt när det är min sista vecka som arbetslös. Den får jag spendera ensam. 😦

Jepp, ni läste rätt. Jag har äntligen, äntligen fått ett jobb! Det är inte inom det område jag utbildade mig till, inte ens nära. Men jag fick det tack vare mina språkkunskaper (dvs. svenska och finska). Jag ska behandla beställningar av kontaktlinser från Finland och Sverige för ett av världens största företag. Ibland blir jag lite paranoid och funderar om man får skriva vilket företag det är i en blog. Ska fundera vidare, kanske jag kan skriva det sen när jag funderat klart. Anyways, jobbet är inte direkt i närheten, buss + tåg, totalt ca 1 h resa. Men man måste sätta det lite i perspektiv till vilken stad jag befinner mig i. När det gäller public transport i den här stan finns det inget som går snabbt. Eller förresten, det gäller transport öht. Så med tanke på hur långt borta jobbet faktiskt är (i Sunbury, googla vetja!) så tar det inte så farligt länge heller. Men ännu en vecka ledig innan jag börjar alltså. Ska bli superkonstigt, att inte behöva söka jobb på en hel vecka. 🙂 Ska istället söka lägenhet.

Det börjar bli riktigt varmt här i London alltså, och när solen skiner så vill man ju gärna sitta ute. Men det har vi inte möjlighet till, utan att gå till nåt café eller en park eller liknande. Och det är ju ganska jobbigt ibland. Så nu ska vi försöka hitta en lägenhet med balkong eller bakgård. Får se hur det går.

Var för övrigt ut till London City Airport idag. Och hämtade mina hemnycklar. Dom hade följt med Toms jacka ut till flygfältet, tur att dom inte följde med ända till Zürich. Då vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort. Suttit inne hela veckan?

Avslutar med en bild på världens finaste träd som blommar här i närheten.

20110327-052440.jpg

P.S Har funderat färdigt nu, och inte för att det nu på nåt vis spelar roll, men jag ska alltså börja jobba på Johnson & Johnson. Ni vet, dom som lagar allt från babypuder till receptbelagda medicin. Kanske Natusan är bekant också?

