Dag 3 i ett soligt Melbourne. Brände mig första dagen, vilket betyder att det inte är så roligt att vistas i solen nu. Ska försöka hitta en hatt idag och en scarf att skyla min sönderbrända nacke med.

Igår var det Australia Day här. Deras nationaldag. Verkar vara en jättetrevlig tradition, folk var glada, spenderade dagen på stranden med familj och vänner och hade ‘barbie’ (barbeque) på kvällen. Vi körde längs Great Ocean Road igår. Makalösa vyer! Vi simmade i havet, fick saltchock och tänkte bli övermannad av några vågor. 🙂 Det var en lång, men givande dag.

Idag ‘måste’ jag väl nog gå ut också, men ska försöka minimera min tid i solen. Vilket är lättare sagt än gjort här.. UV mitt på dagen är 13 här… Vad har vi som värst på sommaren i Finland, 6? Så då vet ni..

På lördag flyger vi till Sydney. Skoj! Ska försöka blogga därifrån också.

