Etiketter

Drömde mardrömmar inatt. Jag brukar inte göra det, det händer faktiskt hemskt sällan. Inte ens efter att jag kollat på skräckfilmer. Iaf, dom här drömmarna var skitkonstiga.

Ena drömmen var att jag av nån anledning hade huggit handen av en typ och behållit handen. Nu hade jag den i nåt hotellrum med mig, men den började stinka så jag flyttade den till badrummet. Handen var inte en protes, den var nog äkta, men ändå hade den en metallskena som stack ut ur handleden och då jag flyttade handen till badrummet såg jag att det fanns ett serienr på den där metallskenan. Jag fick panik, för jag insåg att då går den ju att spåra. Och eftersom jag inte tog livet (!) av gubben som var ägare till handen så vet han ju vem jag är och då kommer dom att hitta mig! En helt otrolig panik och ångest vällde över mig. Oh well… 🙂

Den andra drömmen var ännu konstigare. Jag satt i en bil på en parkeringsplats, och i bilen bredvid satt Tom, fast det var inte han iaf. Det såg inte ut som han, men det var han. Nåja. I bakrutan på hans bil snurrade nåt sorts hologram, som hela tiden förändrades och det var tydligen bara jag som såg dom där bilderna. Mitt i allt var jag i hans bil och så kollade jag i backspegeln och då hade bilden förändrats till en profilbild av en man och jag blev skräckslagen, vågade inte kolla på den mera. Mitt i allt så började det komma en röst ur radion som bröt på franska (!), vad han sa minns jag inte. Men hela parkeringsplatsen kunde höra det i sina bilar, och rösten var ute efter Tom. Så kom det nån kärring ut ur ett hus med usb-kablar i sina händer och uppmanade folk att plugga in sina telefoner… Så kom hon runt till vår bil och började öppna bildörren, och jag skulle stänga den, men det var så dåliga handtag så jag fick inte nåt ordentligt grepp. Hon fick in hela handen och jag skrek att hon skulle släppa annars klämmer jag hela hennes arm. Då river Tom tag i dörren och vrålar Neeeeeeeej! och då vaknar jag… Av att en väska ramlade omkull i sovrummet. Det ljudet hade smält samman med Toms vrål i drömmen. Weird… Jag var skitskraj i säkert 5 min efter det. 🙂

Nån som läst Jung eller Freud och kan tolka drömmar? 🙂 Snacka om konstigt… Som sagt så drömmer jag sällan mardrömmar, så sällan faktiskt att jag brukar komma ihåg alla som jag drömt. En mardröm där jag tappade bort min systerson och ingen brydde sig var obehaglig. En annan där jag sov i nåt slags övergivet hus och blev överfallen utan att kunna röra mig är också väldigt levande än idag. Usch. Och så finns det inget äckligare än att vakna mitt i natten av en mardröm och vara skräckslagen. Det går ju om, men de 10 första sekunderna är helt vansinniga.

