Det finns en sak med det här landet som gör mig förbannad. Och det är att man tydligen får härja hur man vill vilken tid på dygnet man vill. Vilket betyder att folk har fest i sina trädgårdar mitt i natten. Vilket är lagom trevligt då de endast har enkla glas i sina fönster. Det finns inget jag hatar mera än oljud då jag ska sova!

Här finns alltså ingen ordningslag om tystnad efter 23 (eller vad det nu är) som vi har i Finland, vilket gör mig smått förbluffad. Eller egentligen inte… Det är mycket basic stuff i det här landet som borde funka men som inte gör det. Jag tänkte som så då: Ok, fine, om man inte ringer polisen om nån för mkt oljud, men man kan väl säga åt dom att ”Shut the f*ck up” då isf. Men nej, det gör man inte heller, enligt en britt då. Så då ska man ligga sömnlös en natt bara för att nå puckon har fest i sin jäkla trädgård. Jeez…

Ni kanske kan gissa att det här nu hände igår. Jag sov med öronproppar. Det var inte första gången heller. Knappast sista. Grrr..

/end of rant 🙂

