I’ve been confined to my bedroom. Snacka om begränsande. Tom har nån sorts online kurs med amerikaner via video, vilket betydet att jag inte kan hoppa omkring i bakgrunden i vardagsrummet. Så jag måste sitta i sovrummet i tre timmar ikväll. Whooptidoo…

Ikväll lagade jag nåt jag aldrig lagat förr och som nog är så amerikanskt som det bara kan bli. Sloppy Joes. Det var sådär. En ganska konstig rätt. Versionen jag lagade hade Coke Zero i.
Marrade på facebook idag om basic saker jag inte hittar i det här jäkla landet. Idag skulle jag laga egna hamburger-bröd och i receptet skulle det vara brödkrydda. Men sidu nej, sånt har dom inte här. Nåja, jag lagar egen då tänkte jag. Men sidu nej, det gick inte heller. För jag hittade inge anis eller malen kummin. Ibland blir jag så trött…

Idag har vi även registrerat oss hos vår lokala GP (general practicioner). Läkare alltså… Det måste man göra här för att ens reseförsäkring ska vara i kraft. Ska på health check nästa vecka. Spännande värre… Tom åker på söndag, hoppas att nästa vecka går snabbt för nu vill jag till Australien! En betydande bonus med att Tom faktiskt jobbar när vi är där är de lyxiga hotell vi kan bo på. 😉 Enda jag oroar mig för är att jag ska få långtråkigt de dagar han jobbar. Har ni tips på vad jag kan göra på dagarna? Jag kan ju inte gå ut och sightseea för mig själv, det skulle ju betyda att jag måste göra allt två gånger eftersom Tom ju också kommer att vilja se allt. Jag tror att en av hotellen hade en takpool. 😀 Så där kan jag ju spendera några timmar iaf. Väskan jag skrev om i förra inlägget köpte jag igår.

Overnight bag

Precis lagom storlek, nästan exakt en sån jag ville ha. Och den var på rea dessutom, hade kostat 50£ och jag fick den för 15£! Vilket kap! Dessutom kan den fästas på teleskophandtaget på resväskan, vilket är superpraktiskt.

Imorgon är det torsdag, vilket betyder pilates. Efter förra gången hade jag så sjuka magmuskler i två dagar, det var nästan plågsamt. 🙂 Men det kändes ju att jag hade gjort nåt iaf. På fredag ska jag försöka få med mig Tom till ett ställe som heter All Bar One, där dom har en carb free burger. Spännande, måste testas!

