Har jag av den här listan/julkalendern nu. Vet inte om jag orkar fortsätta med den till slut. Tror snarare att jag väljer ut de jag orkar skriva om och så får det vara så. 🙂

Nu håller jag på att förbereda mig för resan. Jag gillar att planera allt. Kolla på hotell och sånt. Vi tänkte hyra en bil några dagar, en cabriolet. Har aldrig kört en sån, ska bli skoj! 🙂 Så får man sånt där hår som Bridget Jones har efter att ha åkt med Hugh Grant ut till landet. Jag har ansökt om visum och nån dag eventuellt nästa vecka ska jag åka och handla bl.a. en ny bikini och en s.k. ”overnight-bag” som jag kan ha som handbagage. En sån som man kan ha på axeln, ingen jäkla ryggsäck. Hatar dom. Man måste förbereda sig på det värsta och ha med ett ombyte kläder i handbagaget. Jag menar, om de lyckas slarva bort väskor från Helsingfors till Vasa (happened to me när jag åkte hem före jul) så kan man nog förbereda sig på att det kan gå fel mellan London och Melbourne också.

Fick mina nya hörlurar till iPhonen idag, jippii! De som kom med telefonen är riktigt usla, alldeles för stora för mina öron och dåligt ljud. Dessutom läcker de väldigt mycket, har jag märkt när jag färdats på ”public transport” och suttit (ibland inte ens) nära folk som använder dom. Så nu har jag nya toppenlurar! Såna här, för dom som är intresserade. Beställde fyra Jo Nesbø-pocketar från Bokus, dem borde jag få kanske nästa vecka. Beslöt mig för att dom nog ska läsas på svenska, kändes galet att läsa en norsk bok översatt till engelska.

On another note, har ni inte sett Dexter (serien alltså) så gör det! Den är galet bra!

Avslutar med några bilder på julklappar.

Dockingstation för min iPhone. Skitbra grej!

Iittalas Kivi-lyktor. En mörklila, en ljuslila.

