Har börjat slacka lite med min lista. Nåja, ännu har jag inte gett upp iaf. 🙂

Måndag – Hmm, vad gjorde jag i måndags. Inget speciellt tror jag. Fick ett större översättningsjobb på kvällen som jag spenderade ganska många timmar med. Tom var sjuk och vi missade hans julfest, jag var besviken ganska länge. På kvällen lydde jag Lisas råd och drack skumpa, kollade på Bridget Jones’s diary och provade min klänning iaf. 🙂

Tisdag – Fortsatte med översättningsjobbet. Var ut på stan och försökte hitta en julklapp åt min mamma som jag sett tidigare. Den fanns inte kvar mera så jag fick åka till en annan av deras butiker och hämta den. Det tar länge att ta sig nånstans i London, så många timmar gick åt till det äventyret. I bussen hem fick jag höra på en högljudd dispyt mellan två män som verkade vara grannar. Den ena hade tydligen anmält den andra till polisen och dessutom trakasserat hans barn och den som blivit anmäld till polisen hade mist sin fru ifjol, hon hade tydligen blivit under en buss. På vägen ut ur bussen bad han om ursäkt för ”the noise”. 🙂 På kvällen packade jag min väska för jullovet.

Onsdag – Fortsatte packa. Gav mig iväg till flygfältet, satt 1½h i metron, gah! Flög från London 50 min försenade, fick veta att jag skulle ha 5 min på mig att byta till flyget till Vasa. Toppen. Sprang ut ur planet, genom passkontrollen och tvärnitade vid gaten för flyget till Vasa. Grejt, 45 min försenat. Lite före 1 på natten lyfte flyget till Vasa. Landar, väntar på väskan. Får ingen väska. Åker hem, sover.

Torsdag – Blir väckt av ISS som frågar om jag saknar en väska, är jag hemma på förmiddagen om dom kör ut väskan. Väskan kommer lite före 10. Sen är jag mest bara hemma, väntar på att jag ska få fler översättningsjobb. På kvällen jagade jag en julklapp för Toms räkning, hälsade på svärföräldrarna, fick en espresso ur deras nya espressomaskin, jagade nätverkssladd och en hub i vårt kaos av flyttlådor.

Fredag, idag – Vaknade sent. Gjorde inte så mycket. Handlade lite stuff i lokalbutiken. Bakade bullar, lagade mat (lax i hummersås), åt, kollade lite ”tv”, bakade kex. Blev förbannad på Tom, men det var inte så farligt. 🙂

Bullar. Kanske andra gången i mitt liv jag bakade såna. Men bra blev dom! Har dock inte smakat ännu, det överlåter jag åt nån annan.


Kolasnittar. Dom lär ska vara goda, återigen får nån annan smaka. 🙂

Imorgon lördag ska jag åka till stan alldeles ensam. På söndag ska jag regrediera till 12-års åldern och fara på kalas med mina föräldrar och sen på De vackraste julsångerna i Kvevlax kyrka. Håhhå…

