Det här blir lite knepigt. För jag vet inte riktigt vem min första kärlek egentligen var. Det kan ha varit grannpojken som jag var jättebra kompis med när vi gick i dagis. Det kan ha varit killen jag gick hela lågstadiet med och som resten av alla flickor på klassen var kär i också. Men logiskt sett så kan inte min första kärlek ha kommit först i lågstadiet, det måste ha varit nån när jag var mycket mindre. Men å andra sidan kan jag inte heller påstå att det var grannpojken, för trots att alla flickor på dagis var avundsjuk på hur mycket jag och han umgicks så förstod jag aldrig riktigt vad det var att vara avundsjuk på, vi var ju bara kompisar liksom.

Jag har haft många kärlekar. Vissa mer allvarliga än andra. Vissa undviker jag att tänka på, vissa minns jag med glädje. Än idag undrar jag över den kärlek som aldrig blev till nåt, trots att den hade potential. Men jag inser samtidigt att orsaken till att den aldrig blev till nåt var att mitt kärleksobjekt var alltför omogen.

Men oavsett att jag inte kan pinpointa min första kärlek, så vet jag ändå vem min största kärlek är. Det vet nog ni också.

