Hjärnstillestånd. Det börjar bra…

Jag har världens kortaste attention-span, har inget som helst tålamod och orkar sällan slutföra något jag börjat på. Jag är väldigt långsint. Piss me off och jag är arg länge. Det kan min sambo vittna om.
Jag är en österbottning at heart, har lyckats spendera mitt vuxna liv på så exotiska (!) ställen som Drumsö, Vallgård, Otnäs, Alberga och nu London. Till London flyttade jag för att min sambo fick världens jobb här. Själv var jag superoptimistisk gällande mina chanser att få jobb. Det gick inte så bra… Men jag kämpar på. Vissa dagar är bättre än andra. Ibland vill jag bara krypa ner under täcket och inte komma upp förrän nån har sagt att jag är anställd!
Jag hatar att prata i telefon, har konstiga åsikter som jag bara berättar åt vissa utvalda och älskar kaffe. Dricker nog lite för mycket kaffe, men vad ska man göra när man är hemma hela dagarna då?
Jag har tre underbara syskonbarn, som jag ser alltför sällan. Funderar på egna barn så småningom, men det får nog vänta ett tag ännu. Jag har aldrig egentligen funderat på hur gammal jag är, ålder är bara siffror. Fast om jag egentligen börjar fundera så låter nog 27 år förbannat gammalt. Jag är urusel på att ta hand om krukväxter, har lyckats vattna ihjäl typ 80% av alla växter jag nånsin ägt.

Jag älskar att köra bil och gärna fort, men har faktiskt lyckats undvika att bli fast för fortkörning. Vilket är ett litet mirakel. Har suttit i en polisbil en gång för 9 år sen, dock inte pga fortkörning. Jag är också intresserad av bilar, men bara till utseendet, inte motorer och sånt stuff. 🙂 Mitt intresse för bilar har nog väckts av min sambo. Om jag blir rik nån gång ska jag ha åtminstone fyra olika bilar. En stor jävla SUV, en liten Mini Cooper, en Lamborghini eller Maserati och en flashy och dyr Mercedes, helst cabriolet.

Jag är galen i ljus och ljuslyktor, till min sambos stora förtret. Älskar julen. Jag saknar vår gamla hund än idag fastän hon dog för mer än 5 år sen. Jag älskar stora hundar, ju större desto bättre. Gillar katter också, men tycker samtidigt att dom är lite lömska och egensinniga. Mest gillar jag min mommo å moffas katt, för han är lite knäpp. Dessutom är han ganska fet och det passar honom.

Jag dricker gärna öl, rött vin och light cider. Inte vitt vin. Inte whisky, konjak eller annan starksprit heller. Hatar egentligen smaken av vodka och har aldrig gillat att snapsa, fastän jag sysslade med det i nästan 8 år som studerande. Enda jag gillade var effekten. 🙂

