Idag har jag äntligen, äntligen skickat in ansökan till General Social Care Council. Hoppas dom tycker min ansökan är värt att godkänna så kanske jag kan börja söka jobb som jag faktiskt har nån chans att få. För er som jag inte har berättat åt så måste man alltså vara registrerad som socialarbetare i England. Ingen liten ansökan kan jag säga er. 30 sidor. Förstås mycket mer komplicerat i.o.m. att jag har studerat och jobbat utanför UK. Men jag hoppas dom godkänner den nu, för det har tagit nästan en månad att få den klar med alla bilagor, verifieringar osv.

Kvällen spenderas med serier, ett glas rödvin, och kanske A-team mot seinon. Imorgon ska jag städa hela lägenheten grundligt, får besök på kvällen och jag hoppas vi kan besöka en bar som jag/vi har velat besöka ända sen vi flyttade hit. Det är bara inget sånt ställe dit man går på romantisk middag, det är mera ett festställe.

Mera goda nyheter idag också. Lotta och Linda kommer hit och hälsar på i slutet av denna månad! Jeee! Får börja planera program nu. Det blir kanske musikal och sånt. Och så förstås lite festande också. 🙂 Dom är bara så B i det här landet när alla barer och stuff stänger typ 12. Vill man festa vidare är det bara nattklubbar som gäller. Jag menar, what’s up with that??

