Exakt som rubriken beskriver. Just nu är det mesta bajs. Jag får inget jobb, jag är ensam i flera dagar till. Det är fint väder ute, men vad ska jag göra ensam ute då? Har inte ro att sitta ute och göra ingenting heller, för då får jag bara dåligt samvete att jag inte är inne och söker jobb. Jag hade faktiskt inte trott att det skulle vara såhär svårt. Jag var nog lite beredd på att det skulle ta en tid att hitta ett jobb, men 2½ månad?? Det hade jag inte trott.. Usch fy å blä. Jag har bättre dagar och så har jag sämre dagar, idag är en sämre dag. Igår hade jag en helt ok dag. I tisdags var riktigt skit, för då for Tom till USA och den första dagen är alltid jobbigast. Tro nu inte att jag är en sån som inte kan vara ensam, det kan jag bra vara, då jag har valt det själv. Men här är jag ensam utan att jag har valt det själv. När vi bodde i Esbo kunde det vara helt ok att han var borta en tid, men då hade jag ju kompisar, jobb och studier att fokusera på. Här har jag inget av det… Jobbisch. Så i tisdags var en tycka-synd-om-mig-själv-dag. Ser ut att bli en sån idag också. 🙂

Nä, nu ska jag sluta klaga och börja söka jobb. Om ni tyckte att det här var ett tråkigt inlägg får ni skylla på Linda på landet , det var hon som sa att jag har blivit för positiv på sistone. 🙂

