Tredje torsdagen i rad jag producerar ett blogg-inlägg. Jag svär, det är bara ett sammanträffande.
Om en liten stund ska jag gå och ”provjobba” till ett café tvärs över gatan. Är skeptisk. Känns inte roligt att behöva jobba på ett café när man har en magistersexamen i fickan, men vad gör man inte när man behöver pengar. Det skulle ju ändå bara vara tillfälligt. Men jag tänker inte jobba helger, för det är typ enda gången jag och Tom har gemensam tid här. Så det får vara om dom ska ha mig att jobba helger också. Publicerar detta efter att jag varit dit så får ni instant feedback! 🙂

Vad händer annars då? Nja, inte så mkt. Har kämpat med ansökan till att få registrera mig som socialarbetare i det här landet (den är oskämtat 30 sidor lång!). Ska skicka iväg den till min f.d chef idag så hon får ”endorsa” den. Komplicerat värre. Men England är ju byråkratins förlovade land. Tom har varit på arbetsresa till Amsterdam, kom hem igår natt. Fick världens sötaste salt-/pepparströare (eller vad det nu heter). Imorgon ska vi på middag till en av hans arbetskompisar och jag ska ut på Iittala-jakt imorgon och hitta en inflyttningspresent åt dom. På lördag fyller Tom hela 28 år! Då har jag tänkt bjuda på frukost i sängen och middag på en italiensk restaurang på kvällen. Vi hade tänkt prova på en av Gordon Ramsay’s restauranger, men dom var helt fullbokade. Eller nåja, den absolut dyraste skulle ha haft rum, men tycker inte det är riktigt värt att betala 150£/pers för en middag.

1½ timme senare:
Nu har jag varit till caféet och kikat. Ja huhhu, hur ska man börja klara av sånt där då. De tyckte det var en lugn dag idag, men jag tyckte det var tillräckligt stressigt ändå. Gah… Nåja, tanten som äger stället skulle höra av sig om möjligen 1-2 veckor. Kanske jag har hittat nåt annat tills dess… Men annars mysigt ställe nog. Förutom två regulars som jag har sett här tidigare, som nog inte har alla hemma. Riktiga creeps. Återstår att se vad det där blir till.

What else? Inte så mkt tror jag. Väntar fortf på besök från Finland, när ska nån komma och hälsa på?! 🙂 Nej skämt åsido, Tom har så oklart med sina arbetsresor så det är en anledning till att ingen har varit hit ännu. Väntar fortf på våra föräldrar när de ska komma. T’s pappa säger att han inte tänker komma, men det tänker jag inte godta. 🙂 Mamma väntar möjligen på en operation, så jag förstår att de inte vill komma före det, och efter operationen tar det förstås en tid innan hon kan börja röra på sig. Men det skulle iaf vara roligt om dom kom hit och tittade hur vi bor. I sinom tid… (Tom säger alltid ”Inom sin tid”, vilket stör mig otroligt 🙂 )

Det är riktigt regnigt och trist här idag. Tänkte sätta in en bild på nåt somrigt, men jag hittade ingen, så det får vara då. 😦

