Etiketter

, ,

Jag har alltid svårast att hitta på rubriker till mina inlägg, därav den konstiga rubriken nu. 🙂 Irn Bru är en sorts limsa som säljs här i UK. Smakar som Hartwalls mörka äppel-limsa. 🙂 Detective Inspector Rebus i Ian Rankins deckare är fan av drycken. 🙂

Vi var som sagt till Stonehenge, Wales och Oxford i helgen. Mera om det senare. Kanske även lite foton. Vädret var hemskt. Wales var lite tråkigt.

Imorgon borde vi få vår TV. Äntligen! Har varit utan tv i 3 veckor! Gah… Enda problemet är hur jag ska få den uppbärt till vår lägenhet. Postsystemet i UK funkar som så att allt levereras hem. Är man inte hemma så förs det till posten. Dom som levererar tvn imorgon hade nå konstiga regler. De bär i princip inte leveransen mera än till ytterdörren. De kan bära upp det, men bara till första våningen. Jaha… Vi bor på 3:e våningen typ, hur ska jag få uppsläpad en mega-tv själv de resterande två våningarna då? Återstår att se imorgon hur strikta de är med den regeln. I värsta fall får Tom komma hem från jobbet och hjälpa mig att bära upp den. Den har inte rum att stå i trappuppgången tills han kommer hem så.

Borde väl äta nåt. Ska (äntligen) till Ikea ikväll och handla resterande sakerna till sovrummet så att vi får bort dom där jäkla lådorna. Finns inget värre än när det står lådor kvar när man flyttat, det ser så förbannat råddigt ut.

Det blir ingen riktig struktur på det här inlägget, jag skriver mest bara det som faller mig in. 🙂 Ett problem med den här lägenheten är att när vi lagar mat så blir hela köket/vardagsrummet täckt i matos. Spisfläkten är värdelös, det hjälper inte att ha upp köksfönstret heller och har vi upp de s.k. takfönstren så resulterar det bara i att matoset sprids ännu mera. Konstigt, men sant. Igår stekte vi nå slags pepparbiffar och det osade så förbannat av den där pepparn. Och eftersom man har gasspisar i det här landet så strittar allt stekfett och sånt runt omkring, så efter man ha stekt nåt får man torka golvet också… Måste ha nåt att göra med den där aggressiva värmen som gas ger upphov till.

*Off to Ikea*

