Så har nästan en vecka gått då sen vi flyttade in. Imorgon för en vecka sen visste jag knappt hur det här stället såg ut ens. Igår var vi till Ikea och köpte resten (nåja, det som fanns) av möblerna och nu är vi riktigt nöjda med helheten! Speciellt vardagsrummet. Mindre nöjd med sovrummet, eftersom det är så tusans svårt att hitta förvaring som inte kostar en förmögenhet. Dessutom var två av de ”förvaringssystemena” vi skulle ha slut. Riktigt typiskt. Ikea överlag i England verkar vara a bit of a mess. Hälften av sakerna är typ slut, men ingen info om det nånstans… Stressigt blev det igår också, hade som sagt bara bilen i 3 timmar och i.o.m. att det tar typ ½ timme att köra till Ikea i Croydon så blev det tajt. Dessutom fastnade vi i nån jäkla trafikstockning på vägen hem så vi var förstås försenade med att returnera bilen… Tur att de som hade reserverat den efter oss var förstående.

Det som jag är allra mest nöjd över är hyllan i vardagsrummet.

Hyllan från Ikea. Märk att krukväxten är Toms. Den lever alltså en vecka.

Där klockan nu står skulle jag ha velat ha en ljusstake jag hade med mig hemifrån, den skulle vara så perfekt där! Men den hade gått sönder i flytten från Hesa till London. 😦 Har försökt limma den, men det håller inte. Är fortf ledsen, gillade den så mkt.
Någon tv har vi inte ännu. Men det kommer.

Tom är i Dublin på jobbresa idag och imorgon, det har varit lite trist att vara ensam här idag. Har kollat på jobb och blivit deprimerad. Jag vet ju inte vad jag vill syssla med här! Argh…

Det är mycket små saker som man inte vet när man flyttar till ett nytt land. Som t.ex. var man ska köpa frimärken. Eller kuvert. Helt tydligt inte i mataffären iaf. Har inte sett en enda postlåda heller, så vet inte vart man ska lämna brev å sånt. Har ännu inte heller lyckats öppna ett bankkonto åt mig eller skaffa ett brittiskt nummer. Men telefonnumret tänkte jag åtgärda imorgon. Bankkontot måste fixas via Tom på nåt sätt och hans personliga banktant tycker inte om att svara på mejl… Så det går lite trögt. Andra småsaker vi skulle behöva hit hem just nu är bl.a. klädhängare, blomkanna och små förvaringskorgar. Så jag gick till en liten affär här i närheten som heter Home Essentials och tänkte att jag nog hittar allt där. Tji fick jag. Hittade ingenting där. Helt fel namn på butiken. Hittade inget väsentligt till hemmet där.

Nu ska jag nog titta på ett avsnitt av True Blood och kanske nån film. Som tv fungerar Toms megadatorskärm för tillfället. 🙂

Förresten, hörde att det varit ett rejält åskväder över Hesa igår (?). Lät spännande. 🙂

Här kommer också lite bilder från vår dagsutflykt till Brighton i lördags.

Lite blåsigt kanske...

Brighton beach

Svensk cider är tydligen en hit i England

Brighton från piren

White cliffs of Dover syns i bakgrunden, om man tittar riktigt riktigt noga

