Etiketter

, ,

Har lagt märke till att jag inte producerar så hemskt mycket bittra tankar längre. Det har inte att göra med att jag inte skulle vara bitter och tänka bittra tankar mera. Nej. Det har mera att göra med att jag helt enkelt inte har orkat skriva ner dom. Därav rubriken på detta inlägg. Jag ber om ursäkt om jag inte levt upp till era förväntningar. Ska försöka bättra mig.

Egentligen har jag ganska mycket att vara bitter över just nu. Jag är gräsänka sedan 2 maj. Vilket är jäkligt bittert. Tråkigt som bara vad. Usch och fy. Jag är inte så hemskt glad i mitt arbete heller för den delen, men det är något som jag inte orkar skriva om. Men jag är dessutom bitter över mitt lokala gym. Varför då, undrar ni säkert? Jo, det ska jag säga er. Därför att där går så mycket muskelberg, bådare och biffkor att det är löjligt. Det är inte det, visst får dom också gå på samma gym som jag gör. Men dom skulle kunna vara tysta! Varför ska man måsta stånka, stöna, frusta och pusta så fort man lyfter minsta lilla vikt?? Låta som man håller på och föder en 6-kilos baby. Jeezez, håll käften och lid i det tysta som alla vi andra gör när vi går på gym.

Nu ska jag avsluta min arbetsdag snart, fara hem och hämta en resväska och sen hoppa på ett tåg till Vasa. Långhelg i Kvevlax. Skönt. Men utan min älskling. Snyft.

Until then.

