Etiketter

, ,

Igår var jag ute med en god vän. Drack skumpa på Baker’s och åt gott på Virgin Oil. Ifall ni inte visste det så är jag en riktig skumpa-fan! Finns inget godare än det. Plus att man känner sig så sofistikerad när man sitter och sippar ur ett champagneglas. 😉 Eniveis. Det var mycket konstiga människor på Baker’s 100 minuters skumpa. Bl.a. en patolog som stötte på oss. Huj. Jag har i hela mitt vuxna liv (nåja, ända sen tonåren)  dragit till mig gamla gubbar när jag är ute. Varför kan det aldrig komma fram nå snygga killar?! Gårdagens gubbe var underlig. Jag satt och himlade med ögonen hela tiden åt min kompis. Dessutom! Om man som 40+-åring väljer att komma fram och prata med två 20+-åringar, varför är det första man säger då ”Mitä teistä tulee isona?”? Liksom, great way to start a conversation. Ett säkert sätt att fästa uppmärksamhet på åldersskillnad. Han hade nog inte allt på klart den gubben. Han hade dessutom en teori om att man inte ska fara ut och festa på fredagar och lördagar, för då är alla andra ute. Nej, man ska fara på söndag och måndag, för då har man större chanser… Mhm, tack för tipset liksom.

Nåja, det om det.

Inga riktigt fyndiga observationer idag alltså.

